AQUARAMA VAKBEURS 2010

 


DEZE VIJFDE EDITIE BLEEK EENS TE MEER EEN SCHOT IN DE ROOS.                    > > > WINNAAR MILIEUINVESTERINGSCHEQUE < < <

 

 

 

Organisator van de vakbeurs Filip Cossement en organisator van de workshop Paul Ockier verheugen zich niet alleen over de uitstekende cijfers, maar ook over de positieve klanken bij zowel exposanten als bezoekers. “Omwille van tal van factoren was dit evenement het neusje van de zalm,” meent Filip Cossement. Met ruim 900 registraties en 98 exposanten scoorde de organisatie opnieuw beter dan de voorbije edities.

Water is de basis van alle leven. De technologie rond dit levensnoodzakelijk product zit in de lift. Vakbeurs Aquarama, die voor de vijfde keer hand in hand ging met de TNAV-workshop, is daar het levende bewijs van. “Wij verheugen ons vooral over de kwaliteit van de bezoekers,” aldus Filip Cossement. “Mensen die onze beurs bezoeken, zijn stuk voor stuk professioneel met water bezig. Daarom zijn de contacten tussen exposanten en bezoekers niet oppervlakkig en bereiken de standhouders de doelgroep die ze effectief voor ogen hebben.”

Producten en diensten op eerste plaats

“De cateringformule, waarbij de exposanten spijs en drank zowat op een schoteltje krijgen aangeboden, wordt ook gewaardeerd. Daarnaast blijven wij trouw vasthouden aan ons concept van één dag en standaardstands, waardoor iedereen gelijk is voor de wet . Op die manier gaat de aandacht volledig naar de boodschap van de exposanten en krijgen hun vernieuwende producten en diensten de interesse die ze verdienen,” besluit Filip Cossement.

Voor Eric Simons (Airwatec-Cintropur) was het de eerste kennismaking met de vakbeurs. “Dit is een heel mooi extraatje voor onze aanwezigheid in het vakblad. Naast Aquarama zijn wij als exposant alleen aanwezig op Aquatech in Amsterdam en Pollutec in Lyon. We hebben toch een aantal nuttige contacten gehad hier. Vaak gaat het om verdelers en eindklanten die ons al kennen, maar het is mooi meegenomen dat we ons bedrijf toch ook aan een aantal nieuwe mensen kunnen voorstellen.”

Trends bespreken

Stefaan Van Durme (Krohne) maakte de vakbeurs al mee van bij de prille geboorte en is dus goed geplaatst om de evolutie te beoordelen. “We zijn altijd tevreden over de respons die we hier krijgen. Er staan hier ook veel klanten van ons, dus is het nuttig om de banden met die mensen te onderhouden. Water is voor ons één van de belangrijkste markten waarin we een groot deel van onze omzet realiseren. Alle mensen die je hier vindt, hebben op één of andere manier professioneel met deze sector te maken.”

“Als locatie vind ik de Nekkerhal best geschikt, als centraal punt binnen de driehoek Oost-Vlaanderen – Antwerpen – Brussel. Wij zien dit niet zozeer als een verkoopsbeurs, wel als een prima gelegenheid om met klanten, collega’s en concurrenten de trends binnen de sector te bespreken. En, uiteraard, om onze nieuwe technologieën voor te stellen.”

Bastiaan Pluimert (BakerCorp) merkt dat de beurs een interessante bijdrage heeft geleverd aan het bereiken van de Belgische markt. “Het is zelfs zo geëvolueerd dat België voor ons quasi even belangrijk is geworden als Nederland. Onze opslagtanks met ruime capaciteit (70 m³) raken daardoor veel meer verhuurd, in zoverre zelfs dat we er af en toe eentje uit Duitsland moeten laten overkomen om aan de vraag te kunnen voldoen.”

“Op deze beurs is alles goed geregeld. Al vrij snel mochten we enkele nieuwe contacten aan ons afsprakenlijstje toevoegen. Vlak bij de ingang stellen wij ook altijd zo’n tank op en we merken dat de mensen daar toch naar gaan kijken.”

Ook Aad Hofman en PMT Benelux maakten voor het eerst hun opwachting. “Onze stand situeerde zich vlakbij de ingang van de workshop, waardoor er altijd een gezellige drukte heerste. Deze organisatie vindt eigenlijk plaats in onze achtertuin (PMT Benelux is gevestigd in Kampenhout, nvdr), maar toch ontmoet je hier (potentiële) klanten uit al onze toepassingsgebieden, van industrieel tot farmaceutica. Een meerwaarde, absoluut.”

Marc Cohen (Belven) en Glenn Lowie (Novotec) waarderen het dat de organisatie de kinderziekten uit de eerste editie heeft ‘genezen’. “Voor de standhouders is het belangrijk dat er veel beweging en interactie met het publiek is. In 2006 was dat nog moeilijk, omdat er tijdens de workshops niemand naar de stands kwam kijken. Gelukkig is daar nu een goed evenwicht voor gevonden. Onder meer daardoor is dit initiatief een vaste waarde geworden binnen de Belgische watertechnologiemarkt.”

 

(BVC)